donderdag 28 februari 2008

Edgar Davids stopt waarschijnlijk na dit seizoen


Edgar Davids lijkt bezig aan zijn laatste seizoen in het betaald voetbal. De linksbenige middenvelder liet in een vraaggesprek voor de camera van RTL doorschemeren dat hij twijfelt aan een afscheid.

'Het zou kunnen zijn dat dit mijn laatste seizoen wordt. Aan alles komt een eind', vertelde Davids. Even daarvoor had hij geantwoord op de vraag of hij volgend seizoen nog bij Ajax denkt te spelen. 'Ik denk het niet.' De komst van de huidige bondscoach Marco van Basten naar Ajax heeft daarop geen invloed, meldde de aanvoerder tegelijkertijd.

'Het is meer dan vijftig procent zeker', vervolgde Davids. 'Ik heb het scenario in mijn hoofd, ik hoef het niemand uit te leggen. Ik heb de beslissing nog niet genomen en ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin. Dat kun je tijdens de training ook zien. Maar ik dénk dat het mijn laatste jaar wordt.'

Davids is bezig aan een voor hem teleurstellend seizoen. Tijdens de voorbereiding brak hij een been na een forse tackle van hemzelf. En vlak na zijn comeback in januari kreeg hij een schorsing opgelegd nadat hij in de slotfase van de thuisnederlaag tegen PSV zijn hoofd had verloren.

Toen Davids terugkeerde van zijn schorsing moest hij op de bank plaatsnemen omdat coach Adrie Koster de voorkeur gaf aan de van FC Groningen gehaalde Rasmus Lindgren. Tegen NAC Breda mocht Davids aan het duel beginnen omdat Lindgren geblesseerd was. In totaal kwam de 74-voudig Oranje-international zes competitieduels in actie.

Geen opmerkingen: